עגלת קניות 0
משלוחי פרחים
באיזור חיפה והקריות
074-703-3555
משלוחי פרחים בחיפה

דרכי טיפול בעציצים

דרכי טיפול בעציצים

עציצים, בלי קשר לצמחים אשר גדלים בתוכם, נמצאים באינספור מרפסות, חלונות או חצרות בישראל. מה שחשוב לתת עליו את הדעת הוא שהטיפול בעציצים ובצמחים השונים שהם משמשים להם בית אינו בהכרח פשוט, שעה שיש בנמצא לא מעט סוגיות שצריכות להיכנס לתוך המשוואה. במאמר הנוכחי תמצאו מספר טיפים שיכולים לעשות את ההבדל ולאפשר טיפול מושלם וללא דופי בעציצים.

לכל צמח יש חוקים משלו

הנקודה המשמעותית הראשונה היא שלא ניתן לדבר על דרכי טיפול בעציצים כמקשה אחת, שעה שלכל עציץ וצמח יש מאפיינים שונים בהם חשוב להתחשב: כמות ההשקיה הנדרשת ותדירותה, העמידות של הצמח למזג האוויר, עוצמת האור אשר הצמח זקוק לה וכיוצא בזה. המשמעות הישירה של כך היא שבעת הכנסת עציץ חדש לבית יש לברר את “הוראות ההפעלה” של הצמח ולהקפיד לעמוד בהם. כל סטייה מההנחיות הספציפיות עלולה לקצר את אורח החיים של הצמח אשר נמצא בעציץ בצורה משמעותית.

על כל פנים, בקרה מלאה אחר גדילת והתפתחות היא בגדר חובה. חשוב לעקוב אחר העציץ במטרה לאתר פגמים או ליקויים שעלולים להיגרם עם הזמן. עם כל הכבוד לעובדה שרבים “נקשרים” לעציצים שלהם וסבורים שבעיות ומחלות שונות יעברו מעצמן, זו לא צריכה להיות בושה להסיר מהצמח עלים, גבעולים או ענפים אשר יש יסוד סביר להניח שמחלה מסוימת פגעה בהם, או פשוט שהם נבלו לחלוטין מסיבה זו או אחרת.

על הבעיות שעלולות להיגרם מהתחתית

העציץ הממוצע כולל בתוכו תחתית, אשר המטרה הפשוטה שלה היא למנוע העברת רטיבות לרצפת הבית. אבל, וזה אבל גדול מאד, לתחתית עלולה להיות השפעה שלילית על גידול הצמח שבעציץ. הצלחת הזו עלולה לצבור על גביה מלח, אשר מקורו בחומרי הדישון ובמי ההשקיה. מיותר לציין שהמפגש של שורשי העציץ עם המלח הוא הכל חוץ מבריא עבורם.

אז מה עושים? ובכן, כאשר משתמשים בעציץ עם תחתיות חשוב לוודא כי ניקיון התחתית נעשה בתדירות ראויה, תוך הקפדה על הורדה של המלח העודף שנשאר בה. אפשרויות אחרות הן הוספת אבנים קטנות שישמשו חוצץ בין הצמח לתחתית, או אפילו הוצאת התחתית כלל מתוך התמונה.

שתף:
כתיבת תגובה
האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *
Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake